13 Temmuz 2006

DİSİPLİN


Yöneticilerin rolleri arasında sayabileceğimiz disiplin, belki en az olması istenen olmasına rağmen insanların yönetiminde çok önemli bir rol alabilmektedir.', 'Firma kurallarını, prosedürlerini ve standartlarını güvence altına alarak, etkin, açık ve tutarlı bir metod oluşturarak, istenmeyen davranış ve sapmaları tolere etmek için hazırlanmış prosedürlere disiplin prosedürleri denir.

Farklı organizasyonlarda farklı uygulamalar olarak çıkan disiplini yönetici, kendisini firma prosedürlerine alıştırdıktan sonra uygulamaya başlamalıdır.

Aşamalar

İşten çıkarmayla biten dört aşamadan oluşur. Bu süreç, yapılan hatanın affedilmez oluşu durumunda kısaltılabilir. (ÖR: hırsızlık)

1- Sözlü uyarı
2- 1. Yazılı uyarı
3- 2. Yazılı uyarı
4- İşten çıkarma

Hazırlık

Proje yöneticisi sürecin uygun bir şekilde başlatıldığı ve yönlendirildiğine emin olmalıdır.

1- Konu ile ilgili doğru bilgilerin toplanması
2- Yaklaşımı planlama
3- İleri sürülen hatanın içeriği, zamanı, yeri ve tarihi ile bu konuda önerilen hareketi içeren yazılı bilgi sağlama
4- Bu kişi adına referans teşkil edecek biri veya meslektaşı ile birlikte personel yada yöntim için bu bilgilerin düzenlenmesi

Görüşme

Özel ve ciddi olarak istenen standartların sağlanması Proje Yöneticisinin sorumluluğudur.

- Görüşülen kişiye hatasıyla ilgili tavsiyelerde bulunun
- Sakin olun, tartışmayın ve argo yada kötü bir dil kullanmayın
- Görüşülen kişinin kendi durumunu anlatmasına fırsat tanıyın
- Dinleyin
- Problemin sebepleri üzerinde durun
- Gelişmelerin nasıl sağlanacağını gösterirken yapıcı olun
- Beklenen standartların anlaşıldığından emin olun
- Her iki tarafında yapacağı hareketlerde uzlaşın

Sonraki hareket

- görüşme içeriğini kapsayan özet bir yazı yazın
- yapılan sözlü uyarıyı dikkate alın
- görüşülen kişiye bir kopyasını verin
- personel dosyasına bir kopyasını koyun
- gelişmeleri izleyin
- gerektiğinde destek verin
- gelişmeleri yüreklendirin ve takdir edin.

Hiç yorum yok: