11 Temmuz 2006

Bilgi Sistemleri Stratejisi ve Projelere Genel Bakış

     Birçok organizasyonda, projeler firma stratejisi dışında ortaya çıkarlar ve bu durum bazı güçlükler yaratır;
     
-     fazla harcama,
-     az yada ölçülemeyen fayda ,
-     işe yada teknolojideki değişikliklere yeterince yanıt verememesi,
-     sistem entegrasyonunda meydana gelen kısıtlamalar vb.

Bu tipteki problemler, yatırımın geri dönüş oranına yansıyınca, organizasyonlar bu tarz yatırımlarının parasal geri dönüşleri yada değer dönüşleri konusunda sorular sormaya başladılar. ', 'Buradan kaynaklanan kayıplar, finans yoluyla telafi edilmeye çalışılsa da, en doğru yolun, bir strateji belirlemek olduğu ve bu suretle de maksimum faydanın sağlanabileceği görüşü kabul edildi.

Proje konuları kim tarafından belirlenmektedir? (müşteri kullanıcı vb.)

Proje başlangıçta kimle geliştirilmektedir?
-kullanıcı
-satıcı

Bu doğrultuda müşteri talepleri tam olarak anlaşılamadığında çıkabilecek problemler;

1-      Farklı görüşler
2-      Farklı yönlere çekilme, dağılma
3-      Süre aşımı
4-      Var olan problemleri sürekli kılma
5-      Yüksek harcamalar (Anahtar problemler tanımlanarak düşünülebilir)
6-      Problemi tanımlamadan çözüm geliştirme

       Her departman diğer departmanın müşterisidir. Bu yüzden departmanlar birbirleri ile ilgili yeterlilik ve kabulleri iyi anlamalıdırlar.

Hiç yorum yok: